f r i h e t s g u d i n n a n

Att vi skulle åka ut till frihetsgudinnan när vi var i NY var en självklarhet. Minns när jag var tretton-fjorton år och jag och en tjejkompis satt och skrev en lista på saker vi skulle göra innan vi fyller 25. På min lista skrev jag att jag skulle hinna med att se Frihetsgudinnan i verkliga livet så det är iaf avklarat. Har dock en känsla att på den där listan stod det ytterligare femtioelva saker som jag aldrig kommer uppleva under min livstid.

Som alla andra turistställen i USA så måste man gå igenom en massa säkerhetskontroller hela tiden. Det var lite komiskt när en tjej ropade upp i högtalarna att " ni som har vapen på er. Var snälla och lägg ifrån er dessa och ställ er i kön igen". För oss uppe i Svea Rike så är vi väl inte dirket vana vid att var och varannan man möter har pickadoller på sig i byxlinningen. Liberty Island är ett måste att besöka när man är i New York, trots att de gigantiska fiskmåsarna snodde hela vår lunch. Riktigt surt! Så sitt inne om ni ska äta på restaurangen där. Dom fåglarna var inte direkt blyga om jag säger så. Jag gallskrek när den där stora fiskmåsen kom mot oss på bordet och även de i bordet bredvid började skrika. Sen om de blev rädda för fåglen eller av mitt skrik, det förbli en gåta.


Kommentarer
Postat av: Ally

hehe jag struntade i frihetsgudinnan enda gången jag var i new york och gick och shoppade istället :P

2010-01-01 @ 18:37:02
URL: http://alexitas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0