c h e l s e a

En kväll beslöt vi oss för att åka till Chelsea som ligger åt väster mellan Hell´s Kitchen och West Village. Det som är charmen med Manhattan är att bara genom att gå ett par kvarter så kommer man till vad det känns som, en helt annan stad. Chelsea ligger inte långt från skyskrapor, folkmassor och neonskyltar vid Penn Station men är man i detta lilla område så känns det som man är flera mil ifrån allt det där. Hit går man för att äta en bit mat, ta en drink på en avslappnad bar med avslappnade människor, besöker konstgallerior eller små söta butiker eller som vi gjorde, besökte Chelsea Market och promenerade flera kvarter och tittade på en massa gamla vackra amerikanska lägenhetsbyggnader. Här hade jag velat bo om jag hade haft planer på att bosätta mig på Manhattan. Känns som det var "vanliga" människor som bodde här.

Chelsea kommer jag besöka igen nästa gång fast förhoppningsvis med mindre värk i fötterna, några plusgrader mer på termometaren och i dagsljus.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0